Nyírtávhő
  • távhőszolgáltatás
    • Tájékoztató információk
    • Aktuális műszaki munkálatok
  • ügyfélszolgálat
    • ügyfélszolgálat
    • Díjszabások
    • Fogyasztóvédelem
    • E-számla
    • Ügyfélszolgálati dokumentumok
    • Rezsicsökkentés
    • Adósságrendezés
    • Adatvédelem
  • pályázatok
  • Közérdekű adatok
  • kapcsolat
  • Nyírtávhő
  • Kiadványok
    Kiadványok
Online befizetés
Mérőállás bejelentés
Hibabejelentés
Csökkenő kintlévőség a Nyírtávhőnél, de még sok az adós
2020. 07. 13.

Jelentősen lecsökkent a kintlévőség-állomány a Nyírtávhő Kft.-nél a 2012. évtől nagymértékben aktivizált behajtási tevékenységük következtében. Az önkormányzati társaság tájékoztatása szerint ebben több olyan külső tényező is szerepet játszott, mint a rezsicsökkentés, a helyi lakásfenntartási támogatás és helyi adósságkezelési szolgáltatás, de a munkahelyek számának növekedésével párhuzamosan is nőtt a fizetőképes fogyasztók száma.

A grafikon a kintlévőség állományának és a hátralékos fogyasztók darabszámának alakulását mutatja be

Milliókkal tartoznak

Ezzel együtt a társaság 15 645 lakossági fogyasztójából 2020. május 31-én 2566 fogyasztónak volt számlaelmaradása, melynek összege elérte a 287,7 millió forintot. A hátralékos adósok közül 428-an önkormányzati bérlakásokban élnek és összesen 59,4 millió forint az elmaradásuk, míg a Nemzeti Eszközkezelő által megvásárolt ingatlanokban felhalmozódott 48,3 millió forintos tartozás 215 fogyasztóhoz köthető. 71 fogyasztójuk van, akik egyenként 1 millió forintot meghaladó összeggel tartoznak, összesen 120 millió forinttal. Közülük 6 fogyasztónak egyenként 3 millió forintot meghaladó a számlatartozása.

„Segítség-program” a hátralékkezelésben

Szerkesztőségünk kérdésére a társaság azt írta, fontos stratégiai feladatként kezelik a kintlévőségek növekedési ütemének megfékezését, korai szakaszban történő kezelését. Számos együttműködési lehetőséget biztosítanak a nehéz helyzetbe került fogyasztóinknak. A legnépszerűbb a részletfizetési megállapodás kötése, melyben egyre inkább próbálnak alkalmazkodni az egyedi fizetési képességekhez. A cél, hogy a tárgyhavi számlák befizetése minden esetben történjen meg, és ne halmozódjon tovább a tartozás.

Nyíregyháza önkormányzatával és a „HUMAN-NET” Alapítvánnyal közösen adósságrendezési lehetőségeket ajánlanak fel fogyasztóiknak. Az adósságkezelés során a „HUMAN-NET” Alapítvány szakemberei a jogszabályokat figyelembe véve megvizsgálják a család jövedelmi helyzetét, majd kezdetét veszi az ügyfél, a tanácsadó és az önkormányzat aktív együttműködésen alapuló adósságkezelési folyamat. – Társaságunk külön együttműködést is kezdeményezett a „HUMAN-NET” Alapítvánnyal, és a közösen létrehozott „Segítség-program” keretében évente több családot/fogyasztót tudtunk támogatni abban, hogy megszabaduljanak az önmaguk előtt görgetett tartozásaiktól és megbízható, fizető fogyasztóvá váljanak. Az új támogatási formával sok esetben kilátástalan helyzetben lévő ügyfeleknek adhattunk segítséget. Díjbehajtó kollégáink személyesen keresik fel a tartozással rendelkező fogyasztókat, tájékoztatnak minden érdekeltet az aktuális egyenlegéről, az adósságrendezési lehetőségekről és biztosítják a helyszínen készpénzben történő hátralék kiegyenlítését is. A velünk együtt nem működő adósokkal szemben fizetési meghagyást, majd végrehajtási eljárást kezdeményezünk. Munkabérre és egyéb járandóságra letiltást kérünk, saját tulajdonú lakás esetén végrehajtási jogot jegyeztetünk be az ingatlanra, illetve végső esetben kérjük annak elárverezését – írja a cég.

Szabálytalan vételezések

A nem fizető fogyasztók körében alkalmazzuk a használati melegvíz- (továbbiakban: HMV) -szolgáltatásból való kizárást. Az illegális HMV-vételezések további erőteljesebb szankcionálása végett, társaságuk kezdeményezésére Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűlése 2014. január 1-tõl módosította a 42/2005. (X. 27.) önkormányzati rendeletét, melynek értelmében azok, akik szabálytalan vételezést (szerződésszegést) valósítanak meg, a szolgáltatás díján felül 150 000 forint összegű pótdíj megfizetésére kötelesek. Ilyen szerződésszegésnek minősül például, ha valaki a mérőeszköz befolyásolásával vagy megkerülésével vételez, a mérőeszköz hitelességét tanúsító jelet megrongálja vagy eltávolítja, illetve ezek sérülését vagy hiányát nem jelenti be. Jelenleg 125 fogyasztó van kizárva a használati melegvíz-szolgáltatásból.

A részletfizetési megállapodások számának alakulását mutatja be a grafikon

 

Forrás: www.nyiregyhaza.hu



oldaltérkép
Távhőszolgáltatás
Tájékoztató információk
Aktuális műszaki munkálatok
Ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálat
Díjszabások
Fogyasztóvédelem
E-számla
Ügyfélszolgálati dokumentumok
Rezsicsökkentés
Adósságrendezés
Adatvédelem
Pályázatok
Közérdekű adatok
Online ügyintézés
Online számlabefizetés
Időpontfoglalás
Mérőállás bejelentés
Hibabejelentés
Kapcsolat
Kiegészítő információk
Cégünkről
Gyakran ismételt kérdések (GYIK)
Galéria
Partnerek
Minősítések
Dokumentumtár
információ
cégünk székhelye

Nyíregyháza, Népkert u. 12.
Központi telefon: +36 (42) 314-326
Fax: +36 (42) 314-585

levelezési címünk

4402 Nyíregyháza. Pf.:4

e-mail címünk

nyirtavho@nyirtavho.hu

0-24 hibabejelentés

Telefon: +36 (42) 451-644

ügyfélszolgálati irodánk

(díjbefizetés, ügyintézés) 
4400 Nyíregyháza, Vay Ádám krt.4-6. 
I.emelet 106.sz.
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (42) 314-433

e-mail: ugyfelszolgalat@nyirtavho.hu

tervegyeztetés, adatszolgáltatás

4400 Nyíregyháza, Népkert u. 12.
Műszaki osztály Szerda: 08:00-12:00 óráig

szolgáltatásfelügyelet

Telefon: +36 (42) 451-644
Fax: +36 (42) 455-092
e-mail: szolgaltatasfelugyelet@nyirtavho.hu

Nyírtávhő
Közadatkereső
TUV
TAM
AAA
Napelem
Ajánlott Cég
© 2018 nyirtavho.hu | adatkezelési tájékoztató
Vissza
Nyírtávhő
Telefonos ügyfélszolgálat!
+36 (42) 314–433
Nyírtávhő
Aktuális műszaki
munkálatok
Pályázat

Összefoglaló a NYÍRTÁVHŐ Kft. Üzletszabályzatának 2023. évi módosításáról

A 2005. évi XVIII. törvény szerint Nyíregyháza Megyei Jogú Város Jegyzője által jóváhagyott üzletszabályzatban kell szabályozni a NYÍRTÁVHŐ KFT. működését, kötelezettségeit és jogait, valamint a távhőszolgáltató és a felhasználó közötti jogviszonynak a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvényben és annak végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII.15.) Kormányrendeletben, illetve annak 3. sz. mellékletét képező Távhőszolgáltatási Közszolgáltatási Szabályzatban (továbbiakban TKSZ), valamint a Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatának a többször módosított 41/2005. (X.27.) és 42/2005. (X.27.) sz. önkormányzati rendeleteiben nem szabályozott részletes szabályait.

Az üzletszabályzat rendszeres felülvizsgálata során a működést meghatározó jogszabályváltozásoknak, hatósági előírásoknak megfelelő aktualizálást végeztük el és a szabályzatot jóváhagyatásra be kellett nyújtani a Nyíregyháza Megyei Jogú Város Jegyzőjéhez.

A hatósági előírásoknak megfelelően változó feladatokhoz, a szolgáltatás műszaki körülményeinek fejlődéséhez, valamint a személyi állomány változásához igazodóan az egyes szervezeti egységek feladatai is módosultak, változtak a gyakorlatok, így ezek aktualizálása is szükségessé vált az ÜSZ-ban.

A 2020. január 2-tól hatályos ÜSZ aktualizálása óta életbe lépett változásoknak megfelelő módosításokat – jogszabály, belső eljárásrend és műszaki változás - a szabályzatban módosítani kellett.

A főbb változások az alábbiak szerint rögzíthetők:

  • Fogalom meghatározások egységesítése (pl. felhasználók, fogyasztók).
  • Hatóságok elnevezéseinek átvezetése.
  • Szolgáltatás igénylés és lemondás folyamatának pontosításai.
  • Szerződések módosításának és felmondásának pontosítása.
  • Meglévő nyomtatványok aktualizálása.
  • Meglévő szerződés típusok módosítása.
  • Új szerződés mintákkal való kiegészítés.
  • Díjváltozás: A távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosítása miatt, a NYÍRTÁVHŐ Kft. az általa távhőszolgáltatással ellátott, hatóságilag nem szabályozott és nem támogatott fogyasztóinak hőenergia szolgáltatási díjait az Üzletszabályzat újonnan kiegészített 8. sz. mellékletét képező árképlet alapján jogosult megállapítani.
  • Egyéb tevékenységek díjtételeinek módosítása és új díjtételekkel való kiegészítése